מאור                     Maor

אומנות יהודית                                    jewish art


אלומיניום תעופתי הוא אלומיניום מחוזק ומשופר המקנה עמידות ויציבות לחומר הגלם.
האלומיניום התעופתי נוח לעיבוד בקידוח חריטה וכרסום.
ע"י עיבוד שבבי מוקפד ודייקני אפשר להגיע לטיב שטח איכותי המאופיין בברק וחלקות למשעי.
השטחים הנקיים והמבריקים המחזירים את האור הנורט עליהם ומשקפים אותנו ואת העולם הסובב אותנו.
החריצים הרבים הנראים בעבודות מאחדים אותנו עם פסי הציצית.
פסי הציצית מאופיינים על גבי העבודות בחריצים הנראים. החריצים שיוצרים מדרגות וסולמות הנלקחים מעולם הקבלה יוצרים אווירה מסתורית בינות למרווחים הללו.
החומר אלומיניום תעופתי הוא מספיק חזק לעמוד בפגעים, קל יחסית ונותן את הדמו תחת ידי לשינוי צורה בקלות ובמהירות
החומר הקר והגולמי הופק תחת ידי האומן לכלי שדורות רבים ישתמשו בו.
עיצובו מודרני ועכשווי אך הוא מזוהה ככלי קודש יהודי אותנטי. גם בעיצוב החדשני יש שמירה מוקפדת על התפקוד המסורתי של החפץ החדש.
במבט אחד אפשר לזהות את פמוטי גפן כפמוטים קלאסיים עתיקים (הגובה, הבסיס הרחב, העמוד המרכזי וקערת הנר) שנוצרו בעת החדשה, מחומר חדשני, בעיצוב חדשני וגישה חדשנית לפרוש המושג "פייט עתיק".
המחשבה לגשת לעיצוב של מעמד של נר נשמה הגיע ממקום של כבוד להדלקת נר נשמה באירועים שונים.
ראשית הגבהת הנר לרום/ לגובה נוסף פותח כיוון של "מעמד גבוה", "כיסא רם ונישא"...
 הכנסת כל נר לתוך המעמד יוצר חיבור בלתי נפרד של הנר מהמעמד ובמצב זה המעמד נהפך עצמו לנר הנשמה גבוה ומכובד.
העיטורים השונים של המעמד מעלים בקודש בתנועה כלפי מעלה במין מדרגות של קדושה, במדרגות של תיקון. עד אשר מגיעים לשיא ופוגשים משטח של נר נשמה מכובד וראוי.
זרימת קווי המתאר של המעמד דוחפים את העין כלפי מעלה. העין בעצמה מרימה את הנר יותר גבוה ממה שהוא באמת ומתקבל רושם של יראה וכבוד.

תהליך היצור